۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۹۹۶۷۴
آیت الله علیدوست مطرح کرد؛

لزوم تشکیل اتاق فکر برای تبیین بیانیه گام دوم | به همایش و تجمع بسنده نکنیم

لزوم تشکیل اتاق فکر برای تبیین بیانیه گام دوم | به همایش و تجمع بسنده نکنیم
استاد درس خارج حوزه علمیه قم بر لزوم تشکیل اتاق فکر برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تاکید و بر پرهیز از برخوردهای شعاری و نمایشی صرف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابوالقاسم علیدوست در جلسه درس خارج خود، با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی حضرت آیت الله خامنه ای، خواستار اقدام عملی برای تحقق بندهای مهم این بیانیه شد.

وی با بیان این که در قبال این نوع بیانیه ها و منشورها نباید رفتار احساسی صورت بگیرد، اظهار داشت: این که در مواجهه با این قبیل برنامه ها صرفا به برخوردها و کارهای نمایشی، کف خیابانی و نمایش و همایش بسنده شود و بعد هم موضوع جمع و تمام شود، درست نیست.

آیت الله علیدوست با اشاره به صدور منشور روحانیت حضرت امام در سوم اسفندماه 1367 و ایام سی امین سالگرد آن، یادآورشد: شخصیت بزرگی همچون حضرت امام یک بیانیه مهم صادر کردند، همان زمان بحث هایی شد، همایش هایی برگزار شد، چند نهاد نیز تعیین شد که عهده دار کار شوند.

وی تصریح کرد: من نمی گویم اینها لازم نیست، در حد معقول خوب است که همایش و تجمعی باشد اما این ابتدایی ترین برخورد با بیانیه و منشور است.

آیت الله علیدوست با تاکید بر این که بیانیه گام دوم انقلاب نباید با یک همایش و تجمع تمام شود، گفت: در حد ضرورت همایش ها و تجمعات خوب است، اما باید ادامه کار جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: این که برخی فرازهایی از بیانیه را بیاورند و با یک آیه و یا حدیث تطبیق دهند، این آیا ضروری و کارا است؟ ما معتقدیم این جور بیانیه ها مشکل سند ندارد، نمی گویم این کار نشود اما کاری سطحی است نه عمیق.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که توضیح واضحات دادن نیز مشکلی را حل نخواهد کرد و کارگشا نیست، تاکید کرد: انسان های بی طرف، صاحب فکر و اندیشه باید روی این سند و بیانیه ها فکر و تامل کنند و ببینند نقاط ابهام چیست.

وی بر لزوم تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب از سوی صاحب نظران و کارشناسان تاکید و تصریح کرد: کارشناسان بدون این که یکدیگر را متهم کنند باید به این سند مهم به صورت عمیق و دقیق بپردازند، نه این که هرطرف فرازهایی از بیانیه که به نفع خودشان است را مورد توجه قرار دهند و به نفع خودشان تفسیر کنند.

آیت الله علیدوست خواستار تشکیل اتاق فکری برای بررسی و تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب شد و گفت: تبیین نباید به صورت کلیات ابوالبقاء باشد؛ باید همه کسانی که دنبال برنامه هستند از جمله دولت، دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی عزم جدی برای اجرا داشته باشند نه این که یک حرکت نمادین شکل گیرد.

استاد درس خارج توجه به قانون را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: دراینجور مسائل اگر بخواهیم قانون را نادیده بگیریم، درست نیست؛ کسی از بی قانونی سود نمی برد، باید کار در حوزه قانون باشد.

وی همچنین بر لزوم آسیب شناسی چالش های متوجه انقلاب تاکید و تصریح کرد: چهل سال زمان خوبی است تا انسان نگاهی به پشت سر بیندازد و اقدام به آسیب شناسی کند.

وی انقلاب اسلامی را ثمره و تراث مجاهدت های فراوان دانست و گفت: همه باید بدانند چه خون هایی پای این انقلاب ریخته شده است؛ شهدای بسیاری در خود این حوزه تقدیم انقلاب شده است، شخصیت هایی که اگر الان در قید حیات بودند در درجه و رده خوبی قرار داشتند.

آیت الله علیدوست تصریح کرد: تاکید می کنیم این تراث ارزان بدست نیامنده و ارزان هم نباید از دست برود؛ دو گرو می توانند به این تراث ضربه بزنند، دشمنان و دوستان نادان. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات